Žymos archyvas: subalansuota mityba

Visame pasaulyje žinoma mitybos žinovė atskleidė, kuo maitintis, kad nesirgtume (1)

Brenda Davis | Aasmeninė nuotr.

Mitybos mokslininkė, devynių knygų autorė kanadietė Brenda Davis dvidešimt metų dalija sergantiems sveikatos receptus – dirbdama su klientais ir didelėmis bendruomenėmis ji keičia jų mitybą ir gyvenseną tam, kad šie būtų sveiki ir džiaugtųsi ilgu gyvenimu. Paslaptį, kuo maitintis, kad išvengtume ligų arba susirgę pasveiktume, ji atskleidė ir vlmedicina.lt skaitytojams.

„Ilgus metus dirbdama Maršalo salose, kur daugiausia pasaulyje žmonių serga II tipo cukriniu diabetu, susidūriau su didžiuliu pasipriešinimu keisti ydingus mitybos įgūdžius, kurie ir yra II tipo diabeto priežastis, Skaityti toliau

Agronomas pataria: pirmieji pavasario darbai – nuo ko pradėti? (0)

Toriavey.com nuotr.

Patyrę daržovių augintojai jau žino, kad kovo mėnesio pabaiga yra pats tinkamiausias laikas planuoti derlių ir imtis paruošiamųjų darbų. Kaip viską apgalvoti taip, kad derliaus nebūtų per daug, bet ir nepritrūktų, šviežios daržovės džiugintų ilgiau ir nuo ko apskritai reikėtų pradėti pirmuosius darbus šiltnamyje, pranešime spaudai pataria šiltnamių komplekso „Kietaviškių gausa“ vyriausiasis agronomas Nerijus Rakickas.

Sėjos pranašai – pražydę šalpusniai

Specialistas teigia, kad kaip tik dabar yra pats metas apgalvoti būsimo derliaus įvairovę, kiekį, kurį jūsų šeima suvartos, ir  pasirūpinti daržovių sėklomis. Skaityti toliau

Vaikų akis prižiūrinti gydytoja: jau geriau televizorius nei mobilus telefonas (0)

Vaikai akiniai

Iki mokslo metų pradžios likus vos kelioms dešimtims dienų, vaistinėse pagausėjo klausimų, kaip tinkamai paruošti vaikus mokyklai. Prieš pradedant pirmą klasę arba sugrįžtant į mokyklą po vasaros atostogų, ypač svarbu pasirūpinti mažųjų akimis, mat mokykloje akys gauna didesnį krūvį nei įprastai.

Morkų ir mėlynių nepakanka

Vaikų gydytoja oftalmologė Donata Montvilaitė sako, kad norint užtikrinti ir išlaikyti gerą regėjimą, vien liaudiškų priemonių nepakaks. Skaityti toliau

Kaip gyventi, norint išvengti cukrinio diabeto? (0)

 farmaciamarques.pt nuotr.

Cukrinis diabetas – neskausminga, tačiau savo komplikacijomis labai pavojinga liga. 2015 m. pasaulyje šia liga sirgo 415 mln. 20-79 m. amžiaus gyventojų, kitaip tariant, 1 iš 11 suaugusiųjų. Balandžio 7-ąją minint Pasaulinę sveikatos dieną, kurios šių metų tema – diabetas, bei ženkliai didėjant sergančiųjų šia liga žmonių skaičiui, vaistininkai pataria, kaip išvengti šios klastingos ligos.

Diabetas yra chroniška ir visą gyvenimą, nuo tos minutės, kuomet medikai įvardija diagnozę,

Skaityti toliau

Sveikų Velykų receptas: trys kiaušiniai ir saiko jausmas (0)

feastofguiltypleasures.com nuotr.

Didžiausia pavasario šventė – Velykos, jau visai čia pat, tačiau specialistai sako, jog šiuo laikotarpiu, kartu su šventine nuotaika kone į kiekvienus namus ateina ir virškinimo problemos. Gausiai vaišėmis nukrautas stalas, gali tapti dideliu sveikatos išbandymu. Todėl vaistinės  specialistai pataria, į ką derėtų atkreipti dėmesį, norint išvengti sveikatos problemų ir sunkumo jausmo bei išvengti didelių išlaidų  vaistams.

„Kiekvienais metais pošventiniu laikotarpiu į medikus ir vaistininkus kreipiasi daugybė žmonių,

Skaityti toliau

Pasikeitusi riešutų įvairovė: ką pasirinkti? (0)

medicaldaily.com nuotr.

Visiems gerai žinoma, jog riešutai yra natūralus mineralų ir vitaminų šaltinis. Juose gausu baltymų, kurie yra viena iš svarbiausių medžiagų žmogaus organizmui, bei sveikųjų riebalų, kurie yra būtini kiekvieno žmogaus organizmo funkcijoms užtikrinti. Lietuvoje galima įsigyti daugiau nei dešimties skirtingų rūšių riešutų, tad išsirinkti gali būti sudėtinga. Riešutus ir džiovintus vaisius tiekiančios įmonės marketingo vadovė Jurga Sakalauskaitė pataria, į ką atkreipti dėmesį renkantis riešutus ir ką daryti, kad šie neprarastų šviežumo, o VšĮ  mitybos skyriaus vadovė Aldona Blyžienė atskleidžia riešutų vartojimo ypatumus. Skaityti toliau

Daugelis lietuvių skundžiasi odos bėdomis, bet ja visiškai nesirūpina (0)

thefitindian.com

Beveik pusė Lietuvos gyventojų, o ypač moterys – net 7 iš 10 – jaučia po žiemos pablogėjusią ar pasikeitusią odos būklę. Tačiau net 40 proc. lietuvių teigia, kad savo oda nesirūpina apskritai, o daugelis oda besirūpinančių, ja rūpinasi netinkamai, parodė amerikiečių bendrovės  užsakymu atlikta reprezentatyvi visuomenės nuomonės apklausa.

Kartu su pavasariu mūsų organizmą pasitinka nepalankūs išorės veiksniai: temperatūros pasikeitimai, stipresni vėjai, vitaminų trūkumas ir pirmoji saulė – visa tai gali stipriai paveikti žiemos nualintą odą.

Skaityti toliau

Mitybos pokyčiai pavasarį: nuo ko pradėti? (0)

Mitybos raciono pokyčius natūraliai diktuoja sezoniškumas, tad atėjus pavasariui ypač svarbu po žiemos nualintą organizmą aprūpinti reikalingomis medžiagomis, kurių galime gauti su maistu. Net 80 proc. gyvenimo būdo kokybės lemia subalansuota mityba ir tik nedidelę dalį – fizinis aktyvumas. Todėl nusprendusiems įsigyti sporto klubo abonementą ar išsitraukti bėgimo batelius, visų pirma, reikėtų atidžiai peržvelgti savo valgiaraštį.

Skaityti toliau

Tyrimas: miestų gyventojai maitinasi sveikiau, bet nutukimas vis tiek didėja (2)

Alkas.lt, A. Rasakevičiaus nuotr.

Mokslininkai, ištyrę ir įvertinę suaugusių Lietuvos žmonių gyvensenos bei mitybos įpročių pokyčius per paskutiniuosius du dešimtmečius, nustatė, jog šie kito sveikatai naudinga linkme. Maistui gaminti naudojama daugiau augalinių aliejų, dažniau valgomos daržovės ir vaisiai, tačiau vis dar vartojama per daug sviesto, riebaus pieno.

Tokios išvados pateikiamos Nacionalinės mokslo programos „Lėtinės neinfekcinės ligos“ 2010–2014 m. ataskaitoje.

Tyrimo duomenimis, mitybos įpročiai glaudžiai susiję su išsilavinimu bei gyvenamąja vieta. Skaityti toliau

Mitybos specialistas: su kokiais iššūkiais vaikų organizmas susiduria vasarą? (0)

drgreene.com nuotr.

Termometro stulpelis, šoktelėjęs iki +30 laipsnių ir daugiau, bei varginančios karščio bangos keičia ir mitybos įpročius. Suaugusiems ir vaikams, kurių augančiam organizmui reguliari ir subalansuota mityba – itin svarbi, ženkliai sumažėja apetitas. Sertifikuotas mitybos specialistas Gediminas Čižauskas pastebi, kad vaikų mityba šiuo sezonu pasikeičia ir dėl ilgų vasaros atostogų – šaltuoju periodu vaikai sėdi mokyklos suole ar lanko darželį, kur kiekvieną dieną jų laukia karštas maistas, o pusryčius ir vakarienę pavalgo kartu su šeima. Vasarą ši rutina sutrinka. Skaityti toliau

D.Stakėnienė: fanatiškai mitybos kontroliuoti nereikia – pakanka užtikrinti įvairovę ir periodiškumą (0)

Dovilė Stakėnienė | asmeninio archyvo nuotr.

Populiaraus ir sąmojo nestokojančio televizijos laidų ir renginių vedėjo Žygio Stakėno žmona Dovilė Stakėnienė vyrui aktyvumu nenusileidžia – 11 m. grožio terapeute dirbanti moteris daug laiko skiria rūpintis šeima ir aktyviai sportuoja.

„Mūsų išorė yra tarsi veidrodis, atspindintis visus kasdienio gyvenimo iššūkius – įtampą, nuovargį, stresą ir aplinkos dirgiklius. Rūpinimosi savimi neverta atidėlioti ir tai reikia daryti nuolat“, – sako kartu su bendramintėmis socialinį tinklapį „Styleinn“ vystanti estetinės ir higieninės veido ir kūno priežiūros specialistė. Skaityti toliau

Mityba lemia akademinius vaiko pasiekimus (0)

Totallandscapecare.com nuotr.

Visuomenės sveikatos biuro duomenimis, vaikų sveikatos būklė kasmet vis prastėja – dažniausiai mokyklinio amžiaus vaikus kamuoja regos, skeleto-raumens sistemos, kraujotakos ir kvėpavimo bei virškinimo sistemos sutrikimai. Specialistų nuomone, būtent šio sutrikimo lengviausia išvengti – tereikia subalansuoti mitybą ir ugdyti vaikui tinkamus valgymo įpročius.

„Moksliniai tyrimai rodo, kad vaikystėje besiformuojantys mitybos įpročiai lemia būsimą suaugusio žmogaus sveikatos būklę, todėl ypatingą dėmesį vaikų mitybai skirti reikėtų nuo pat kūdikystės, Skaityti toliau