Žymos archyvas: mokytojai

Premjeras: Dabartinė mokymosi sistema kelia stresą tiek moksleiviams, tiek mokytojams (audio) (0)

Saulius Skvernelis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Balandžio 11 d. Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis interviu LRT radijo laidoje „Ryto garsai“ išsakė Vyriausybės poziciją dėl mokslo metų ilginimo.

„Turime situaciją, kad mūsų šalies mokinių pasiekimai prastėja. Daugėja tokių, kurie nepasiekia net patenkinamo lygmens. Šiuo metu 39 savaičių mokymosi programa yra suspaudžiama ir išdėstoma per 34 savaites. Tai yra stresas tiek mokiniams, tiek mokytojams. Mūsų tikslas yra tolygiai paskirstyti mokymosi krūvį. Tai leistų atrasti daugiau laiko edukacinei veiklai, papildomiems užsiėmimams su mokiniais, turinčiais sunkumų. Siūlomomis priemonėmis būtų galima pakelti ugdymo kokybę užtikrinant praktinį, patrauklų ir efektyvų mokymąsi“, – kalbėjo S. Skvernelis. Skaityti toliau

Švietimo ir mokslo ministerijoje apdovanoti geriausi Lietuvos kūno kultūros mokytojai (0)

Geriausi Lietuvos kūno kultūros mokytojai | smm.lt nuotr.

Kovo 29 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje apdovanoti konkurso „Geriausių Lietuvos kūno kultūros mokytojų penketukas“ nugalėtojai.

Įvertinus mokytojų praktinę veiklą ir indėlį į šalies vaikų ir jaunimo fizinį aktyvumą bei kūno kultūros ir sporto plėtrą per 2013–2016 mokslo metus, išrinkti penki laureatai: Kauno „Varpo“ gimnazijos kūno kultūros mokytoja ekspertė Audra Vilūnienė, Kėdainių rajono Josvainių gimnazijos mokytoja metodininkė Gitana Jurgelevičienė, Skaityti toliau

Tyrimas atskleidė, kaip mokytojai žada sudominti šiuolaikinį mokinį (0)

mokiniai.technologijos_mokslolietuva.lt

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo 2016 m. rudenį bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. Apklausoje, kurioje dalyvavo 606 šios šalies mokytojai, buvo siekiama išsiaiškinti, ką pedagogai mano apie naujųjų technologijų, o ypač virtualiosios realybės, taikymą ugdyme. Anot jų, šiandien inovacijos yra bene pagrindinis kelias į pažangą ir teigiamus pokyčius mokyklose. Kaip šias tendencijas vertina Lietuvos švietimo ekspertai? Skaityti toliau

Pasveikinti geriausi šalies mokytojai (0)

lrv.lt nuotr.

Kovo 7 dieną, Valdovų rūmuose Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis kartu su švietimo ir mokslo ministre Jurgita Petrauskiene apdovanojo penkis geriausius 2016 metų Lietuvos mokytojus.

„Savo talentu, profesionaliu darbu sugebėjote išugdyti ne vieną gabų visuomenės narį. Jūs pasirinkote prasmingą profesiją, nuo kurios priklauso, kokią ateitį turėsime mes, kaip valstybė, ir kaip visuomenė. Suprantu Jūsų šiandienos  lūkesčius. Mokytojas nori būti saugus tiek fizine, tiek ir psichologine prasme, socialiai apsaugotas. Skaityti toliau

Lietuvos valdovų rūmuose bus apdovanoti Metų mokytojai (0)

metu-mokytojo-zenklas

Kovo 7 d. 15 val. Lietuvos valdovų rūmuose (Katedros a. 4, Vilnius) Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis ir švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė įteiks premijas penkiems Metų mokytojams.

„Nuoširdžiai sveikinu išrinktas mokytojas – visos puikios pedagogės, visuomenininkės, įvertintos ne vienu garbingu apdovanojimu. Mokytojos dirba inovatyviai, kūrybingai taiko naujoves, kuria savo autorines programas, noriai dalijasi savo patirtimi su kolegomis, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė. – Jų atsidavimas darbui ir meilė mokiniams išugdė ne vieną žymų menininką ar jauną mokslininką, jau pasiekusį ir tarptautinio pripažinimo“. Skaityti toliau

Z karta mokytojais būti neketina – tai kas pakeis šiandienos švietimo darbuotojus?! (1)

yourekavach.com nuotr.

Sulig besikeičiančia švietimo sistema, ekonominėmis sąlygomis bei darbo rinka kinta ir skirtingų kartų mokinių lūkesčiai, vertybės, o kartu ir požiūris į švietimo darbuotojo amatą. Štai neseniai Šiaulių universitete atlikto tyrimo duomenys rodo, jog vyresniosios X kartos atstovai mokytojo profesiją laikė prestižine – apie ją galvojo dar vaikystėje ir mėgdžiojo žaisdami. Y kartos atstovai apie mokytojo kelią pradėjo galvoti tik paskutinėse klasėse ar baigę mokyklą. Tuo tarpu išmaniųjų technologijų – Z kartos mokiniai, po kelerių metų tapsiantys pagrindiniais darbo rinkos atstovais, pirmenybę skiria ne mokytojo profesijai, o karjerai perspektyvesnėse srityse.

Skaityti toliau

Dar galima suskubti užsiregistruoti į programą „Darni mokykla“ (0)

Darni mokykla_logoIki kovo 5 dienos mokyklos ir darželiai kviečiami  užsiregistruoti į darnaus vystymosi įgūdžių programą „Darni mokykla“.

Ši programa – tai nauja, patraukli ugdymo forma mokiniams, suteikianti sąlygas kurti darnią bendruomenę, padedanti formuoti tinkamus elgesio įgūdžius.

Kiekviena „Darnios mokyklos“ programoje dalyvaujanti ugdymo įstaiga iki vasaros atostogų iš mokinių, mokytojų ir tėvų suformuos „Žalią komandą“, susikurs „Darnios Skaityti toliau

Nuo ko mes tolstam? (2)

Boguslavas Gruževskis ir Raimondas Kuodis_respublika.lt nuotr

Lietuva kasmet praranda po Alytų ar Marijampolę – žmonės išvažiuoja ten, kur pajėgs savimi pasirūpinti. Skurdas šalyje nemažėja, nelygybė bei socialinė atskirtis – didėja. Visa tai liudija, kad tokia socialinė politika, kuri vykdoma Nepriklausomoje Lietuvoje jau daugiau nei ketvirtį amžiaus, yra niekur nevedanti. Nepaisant realijų, viešojoje erdvėje vyrauja pasakojimai apie „sėkmės Lietuvą“, kuri sparčiai žengia socialinės ir ekonominės pažangos keliu. Skaityti toliau

Žinovų patarimai, kaip darnios mokyklos taisykles taikyti mokyklose (0)

Darni_mokykla_logoVasario 9 d. renkasi Lietuvos vaikų ir jaunimo centre darnios visuomenės – sveikos aplinkos, darnių santykių, žiedinės ekonomikos – kūrimu susidomėjusios mokyklos. Šimtas dvidešimt mokytojų bei švietimo įstaigų vadovų iš Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Plungės, Raseinių, Tauragės, Šakių, Šalčininkų, Švenčionių, kitų vietovių atvyksta į sostinę pasiklausyti edukologų, darnaus vystymosi švietimo bei ekonomikos žinovų, kaip darnios mokyklos taisykles taikyti savo įstaigoje, taip pat daugiau sužinoti apie dalyvavimą programoje „Darni mokykla“. Skaityti toliau

Jaunimas bendrai dainuodamas sutartinę švęs Lietuvos gimtadienį (audio) (1)

Sutartines dainavimas.Amzinoji ugnis_jaunimo romuvos nuotr

Lietuvos jaunimo ramuva jau antrą kartą kviečia kitaip atšvęsti Lietuvos gimtadienį. Vasario 14 dieną 12 valandą prie Karaliaus Mindaugo paminklo (šalia Lietuvos nacionalinio muziejaus) Vilniuje jau antrą kartą įvyks akcija „Amžinoji ugnis“, kurioje daugiau nei 400 moksleivių su mokytojais giedos ką tik išmoktą sutartinę.

Renginio metu net 15 mokyklų moksleiviai kartu su mokytojais ir Lietuvos jaunimo ramuvos nariais susirinks prie Karaliaus Mindaugo paminklo nešini valstybės ir savo mokyklų vėliavomis. Trumpai parepetavę, renginio dalyviai Lietuvą pasveikins giedodami sutartinę „Čiūto, čiūto čiūtyta čiūto“. Vėliau skambės dar ne viena sutartinė iš jaunimo ramuvos giedorių lūpų. Skaityti toliau

Istorijos mokytojas A. Bitautas: Dauguma šiuolaikinių mokytojų yra tikriausi „vergai“ (1)

Algis Bitautas | asmeninė nuotr.

Vilniaus Petro Vileišio progimnazijos istorijos mokytojas Algis Bitautas yra giliai įsitikinęs, kad mokytojas turi ne tik perpasakoti vadovėlyje kažkieno užrašytus pasakojimus, o ir pats, kiek leidžia galimybės, būti tyrinėtoju. Todėl baigęs Lietuvos istorijos magistrantūros studijas Lietuvos edukologijos universitete (LEU) šiuo laipsniu neapsiribojo ir toliau žengia mokslo keliu: studijuodamas doktorantūroje tyrinėja istorijos mokymo(si) priemones ir jų raidą Lietuvoje, XX amžiaus Lietuvos politinę istoriją. Skaityti toliau

Molėtų rajono Kijėlių specialaus ugdymo centras laimėjo 10 000 eurų! (0)

Kijeliu ugdymo centras_smm.lt nuotr

Sausio 30 d. šalies sostinėje trečią kartą išrinkta labiausiai naujovėms pasirengusi mokykla. Skaitmeninių mokymų pedagogams programos „Samsung Mokykla ateičiai“ nugalėtojais tapo Molėtų rajono Kijėlių specialaus ugdymo centras. Ugdymo įstaigos pedagogai pasiūlė idėją efektyviai individualizuoti mokymosi turinį specialiųjų poreikių vaikams. Laimėtojams atiteko 10 000 eurų vertės prizas mokyklai skirtoms technologijoms įsigyti.

„Naujosios technologijos neišvengiamai keičia mūsų gyvenimą, Skaityti toliau

ŠMM ir profsąjungos sutarė dėl mokytojų darbo apmokėjimo tvarkos (0)

Svietimo profsajungu ir smm susitikimas_smm.lt

Sausio 19 d. Švietimo profesinių sąjungų ir švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų susitikime pristatytos ir aptartos etatinio mokytojų darbo tvarkos alternatyvos.

Preliminariai sutarta dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio nuostatų: pedagogo etatą sudarytų 36 valandos – kontaktinės (pamokoms skirtos) ir nekontaktinės. Tikslesnė jų sandara bus aptariama kituose susitikimuose. Etatas galės būti dalijamas. Skaityti toliau

ŠMM ir profsąjungos sutarė dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo tvarkos (0)

ŠMM nuotr.

Šiandien, sausio 19 d., vykusiame švietimo profesinių sąjungų ir švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų susitikime pristatytos ir aptartos etatinio mokytojų darbo tvarkos alternatyvos.

Preliminariai sutarta dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio nuostatų: pedagogo etatą sudarytų 36 valandos – kontaktinės (pamokoms skirtos) ir nekontaktinės. Tikslesnė jų sandara bus aptariama kituose susitikimuose. Skaityti toliau

J. Augutis. Reikia keisti mokytojų rengimo sistemą (3)

Juozas Augutis | VDU nuotr.

2030 m. bendrojo lavinimo mokyklose trūks beveik 5 tūkst. visų dalykų mokytojų: iki reikalingo skaičiaus stokosime net 1449 matematikos mokytojų, taip pat gamtos mokslų (1277), fizikos (873), lietuvių kalbos ir literatūros (853) ir ne tik. Tačiau, pavyzdžiui, nors informatikos mokytojų skaičius neatsilieka nuo poreikio, jiems būtina sudaryti sąlygas nuolat atnaujinti žinias, nes pokyčiai šioje srityje – vieni sparčiausių.

Galima rinktis du kelius – stiprinti universitetinę kvalifikacijos kėlimo sistemą jau esamiems informatikams, kad jie galėtų kelti dalykinę ir metodinę kvalifikaciją, bei ruošt Skaityti toliau

Mokyklose neturi būti amžinų vadovų (0)

susitikimas-del-svietimo-pataisos-lrp-lt

Sausio 5 d. Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė teikia Seimui Švietimo įstatymo pataisas, kuriomis pradedamos taikyti švietimo įstaigų vadovų kadencijos ir jų ribojimas, nustatoma skaidresnė vadovų atranka ir veiklos vertinimas, stiprinama mokyklos savivalda. 

Prezidentė yra gavusi ne vieną skundą iš mokyklų bendruomenių, kurias vis dažniau drebina konfliktai dėl direktorių savivalės: piktnaudžiavimo viršesne savo padėtimi, neskaidriai valdomų įstaigų lėšų, neadekvačių bausmių, taikomų pedagogams ir mokiniams. Mokyklų kolektyvai ir tėvai neturi galimybių pakeisti susiklosčiusios ydingos padėties ir inicijuoti pokyčių. Skaityti toliau

Nuo sausio 1 d. didės mažiausiai uždirbančių mokytojų algos (0)

pamoka-mokiniai_smm-lt-a-zuko

Švietimo ir mokslo ministerija per tris ateinančių metų mėnesius parengs naują – etatinio – mokytojų darbo apmokėjimo modelį. Atlyginimą mokytojams numatoma skaičiuoti nebe pagal kintantį pamokų skaičių, bet už visus su ugdymo procesu susijusius darbus.

„Tai mokytojams suteiks daugiau stabilumo ir saugumo. Mokytojams nebereiks prieš rugsėjį jaudintis dėl kiekvienos valandos – gaus ar ne. Etatą sudarys tam tikras kontaktinių valandų (pamokų) skaičius ir aiškiai įvardyti kiti darbai. Skaityti toliau

Žaliojo kilimo apdovanojimuose įvertinamos darnios šalies mokyklos (0)

darni-mokykla_logoLapkričio 17 d. Lietuvos vaikų ir jaunimo centre rengiami jau tradiciniais tampantys „Žaliojo kilimo apdovanojimai“, kuriuose įvertinamos darnios šalies mokyklos ir darželiai.

Tūkstančiai vaikų iš 60 šalies ugdymo įstaigų – programos „Darni mokykla“ dalyvių – ištisus metus stebėjo, kaip kasdieniai įpročiai išteklių taupymo, darnaus mobilumo, rūšiavimo srityse paveikia mokyklos paliekamą ekologinį pėdsaką

Skaityti toliau

R. Čėsnienė. Lietuvių etninėse žemėse Lenkijoje vyko švietimui ir etninei kultūrai skirtos metodinės dienos (0)

Punsko muziejuje. Viduryje Aldona Vaicekauskienė | rengėjų nuotr.

Spalio 27–28 dienomis lietuvių etninėse žemėse Seinuose ir Punske (Lenkija) Švietimo ir mokslo ministerijos ir Ugdymo plėtotės centras surengė metodines dienas tema „Bendruomenės tradicijos, paprotinė teisė, elgesys ir etiketas“. Šiame renginyje dalyvavo 58 etninės kultūros puoselėtojai ir kuratoriai iš įvairių Lietuvos regionų ir 104 Lenkijos lietuviškų mokyklų mokytojai bei mokyklų vadovai. Lietuvos etninės kultūros ugdytojų sąjungos pirmininkė Rūta Čėsnienė su Alkas.lt pasidalino įspūdžiais pasibaigus šiam renginiui.

Metodinių dienų tikslas – tobulinti mokytojų didaktinę kompetenciją, supažindinant juos su Lietuvos švietimo prioritetais 2016–2017 m. m., aktyviais regionų etnokultūros Skaityti toliau

Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: N. Vaišnytė. Balatnos (Varanavo) apylinkių istorija (1)

varanavas-voranava_wikimapia-org

Iš Nijolės Vaišnytės straipsnio „Balatnos (Varanavo) apylinkės: istorija, kultūra ir kalba iš Ramaškonių gyventojų lūpų“ (Lydos krašto lietuviai, II. Kaunas: Poligrafija ir informatika, 2002, p. 545–556). Ištraukos.

Teritoriškai šios žemės dabar priklauso Baltarusijos Respublikai, tačiau ligi šiol daugelį kaimų nenutrūkstamas dvasinis ryšys sieja su Lietuva. Tai rytinė Balatnos (Varanavo) rajono dalis, kur kiekvienoje apylinkėje rastume kaimų, išsaugojusių baltišką kultūrą, turinčią daug archajiškų bruožų. Skaityti toliau

Bus sukurta metodika, padedanti atpažinti ir ugdyti gabius vaikus (0)

smm.lt, A. Žuko nuotr.

Mokytojams, savivaldybių pedagoginių psichologinių tarnybų ar mokyklų psichologams bus parengti patarimai ir patikima metodika, kaip ankstyvame amžiuje atpažinti ir ugdyti gabius vaikus. Jiems taip pat vyks kvalifikacijos tobulinimo renginiai, kuriuos ves teoretikai ir praktikai iš Lietuvos bei užsienio. Tokią galimybę suteikia naujas ES remiamas projektas „Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“. Skaityti toliau

Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: A. Griška. Armoniškių Dainava (9)

lyda-gedimino-pilis_nezin-dailininkas-1874_wikimedia-org

Albinas Griška. Armoniškių Dainava (Lydos krašto lietuviai, II. Kaunas: Poligrafija ir informatika, 2002, p. 518–545). Ištraukos.

Albinas Griška gimė 1915 m. kovo 1 d. Dainavos kaime, Balatnos (Varanavo) valsčiuje, Lydos apskrityje. Mokytis pradėjo gimtojo kaimo lenkiškoje mokykloje, nes lietuviškos lenkų okupacinė valdžia neleido atidaryti. 1927 m. įstojo į Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos pirmąją klasę. Gimnaziją baigęs, 1937 m. įstojo į Stepono Batoro universitetą studijuoti chemiją. 1939 m. perkėlus Chemijos fakultetą į Kauno universitetą, studijas tęsė Kaune. Skaityti toliau

Per ateinančius kelerius metus iš esmės keisis mokytojų darbo sąlygos (0)

mokiniai_smma-zuko-nuotr

Per ateinančius kelerius metus bus siekiama įvesti etatinį mokytojų darbo apmokėjimą, mokytojus, dirbančius nedidelėse mokyklose ar turinčius mažą darbo krūvį, skatinti įgyti papildomą kvalifikaciją. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemą numatoma nuosekliai keisti į tęstinio kvalifikacijos tobulinimo programas, kurios suteiktų trūkstamą ar papildomą kompetenciją per apibrėžtą laiką, nuosekliai didinti mokytojų algas. Taip pat skatinti, kad savivaldybės visokeriopai Skaityti toliau

Spalio 3 dieną bus paskelbtas Meilės Lukšienės premijos laimėtojas (0)

Meilė Lukšienė | asmeninio archyvo nuotr.

Spalio 3 d. 14.30-15 val. Švietimo ir mokslo ministerijos Kolegijų salėje (A. Volano g. 2, Vilnius) švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė paskelbs naują Meilės Lukšienės premijos laimėtoją. Šiemet premijai gauti buvo pateiktos 25 jaunų mokytojų kandidatūros.

Komisija, rinksianti laimėtoją, posėdžiaus nuo 10 val.. Komisijos posėdyje ir diskusijoje dalyvaus premijos nusipelniusieji mokytojai, taip pat ankstesnių metų laimėtojai. Skaityti toliau

Seime vyks 10-oji tarptautinė Lietuvos kalbų pedagogų asociacijos konferencija (programa) (0)

lietuvos-kalbu-pedagogu-asociacija_lkpa-lt

Rugsėjo 26 d., pirmadienį, 10 val. Konstitucijos salėje (Seimo I rūmai) vyks 10-oji tarptautinė Lietuvos kalbų švietimo darbuotojųasociacijos konferencija „Kalbos mokyklose, kultūrose, valstybėse: kūrybiškumas, verslumas, socialinė įtrauktis“.

Konferenciją rengia Lietuvos kalbų pedagogų asociacija, Lietuvos edukologijos universiteto Profesinių kompetencijų tobulinimo instituto Kalbų mokymo centras, Valstybės institucijų kalbų centras, Vilniaus kolegijos Užsienio kalbų centras.

Skaityti toliau

„Baubas“ pamokoje: kaip išnaudoti mobiliojo telefono galimybes? (0)

Silvija Valatkaitė | asmeninė nuotr.

Ne tik suaugusieji, bet ir mokiniai be mobiliojo telefono vargiai įsivaizduoja savo dieną. Mobiliuoju telefonu galime bendrauti per atstumą, fotografuoti, naršyti internete, žaisti, naudotis žemėlapiais ir atlikti daugelį kitų funkcijų. Tačiau, nepaisant to, dažnai mokykloje mobilusis telefonas yra uždraustas prietaisas. Mokytojai neišnaudoja šio prietaiso galimybių mokymosi tikslais, ignoruoja tai, kas mokiniams yra aktualu, svarbu. Toks mokinių poreikių nepaisymas lemia pasekmes – mokiniai mobiliaisiais telefonais pamokų metu naudojasi slapta. Skaityti toliau

Ūkio ministerija paskelbė kokie darbai bus paklausūs artimiausioje ateityje (0)

profesija_ukmin.lt

Apsispręsti dėl studijų abiturientams gali padėti Ūkio ministerijos atlikta stebėsena ir žmogiškųjų išteklių poreikio numatymas 2014-2018 metams. Internete paskelbta apie ateityje paklausius darbus.

„Valstybei rengiant švietimo sistemos plėtros strategiją, planuojant studijų krepšelius, numatant mokymosi visą gyvenimą kryptis,o būsimiesiems abiturientams ir jų tėvams sprendžiant tolesnio mokymosi kelio pasirinkimo klausimą yra svarbus žinojimas apie ateityje paklausias specialybes, būsimas karjeros galimybes, ateities finansines perspektyvas. Šioje svetainėje matyti, kokių Skaityti toliau

Mokytojai susitarė su Vyriausybe dėl darbo apmokėjimo ir atlyginimų didinimo (0)

Įspėjamasis mokytojų streikas |dialogas.lt, E.Tervidytės nuotr.

Mokytojų atstovai Vyriausybėje gavo pažadą, kad kolektyvinė sutartis su švietimo profesinėmis sąjungomis dėl naujos darbo apmokėjimo tvarkos bei atlyginimų didinimo bus pasirašyta rugsėjį. Tačiau mokytojai pernelyg pasitikėti neskuba, nes ankstesnėse derybose esą taip pat buvo žadami greiti sprendimai, tačiau jie užtruko, rašoma pranešime.

Susitikime su Vyriausybės atstovais mokytojai aptarė kada bus pasirašyta kolektyvinė sutartis, kaip toliau bus ruošiama ilgalaikė darbo užmokesčio didinimo programa. Po susitikimo švietimo darbuotojų Skaityti toliau

Nuo rugsėjo 1 d. skirtos papildomos lėšos mokytojų algoms didinti (0)

mokytoja.klase.pamoka.mokiniai_smm.ltNauji mokslo metai atneš palankių pokyčių mokytojams: daliai jų didės atlyginimų koeficientai. Tai numato švietimo ir mokslo ministrės įsakymu patvirtintas Pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo pakeitimas.

Švietimo ir mokslo ministerija mokytojų algoms didinti nuo rugsėjo 1 d. papildomai skyrė 8 mln. eurų.

„Radome lėšų pagerinti mažiausiai uždirbančių mokytojų padėtį. Iki šiol visų pedagogų atlyginimai buvo skaičiuojami pagal tris skirtingus koeficientus: minimalų, vidutinį ir maksimalų. Nuo rugsėjo 1 d., skyrus papildomų lėšų, Skaityti toliau

Etninės kultūros ugdytojai aptarė etninės kultūros sklaidą mokyklose (nuotraukos) (1)

Rugpjūčio 26 d. Vilniaus Senvagės gimnazijoje vyko Lietuvos etninės kultūros ugdytojų sąjungos konferencija „Etnokultūrinis ugdymas mokyklos bendruomenei“, skirta Mokyklos bendruomenių metams pažymėti. Į konferenciją susirinko etninės kultūros ugdytojai iš visos Lietuvos, dalyvavo ir įvairių dalykų mokytojai, puoselėjantys etninės kultūros vertybes savo mokyklų bendruomenėse. Konferencijos dalyvius pasveikino ir palinkėjo kūrybingų, kupinų prasmingos veiklos naujųjų  mokslo metų Etninės kultūros globos tarybos pirmininkas Virginijus Jocys.

Apie autentiškų liaudies dainų dainavimo tradicijas bendruomenėse,  dainavimo tradicijų Skaityti toliau