Žymos archyvas: mikroelementai

Kokią duoną rinktis metant svorį? (0)

Duona | LLBM nuotr.

Mokslininkų duomenimis, žmonių mitybos įpročiai net 25–30 proc. turi įtakos jų sveikatai, deja, vis dar mažuma paiso visų sveikatos piramidėje nurodytų mitybos principų. Visiems gerai žinoma, kad grūdinės kultūros sudaro viso raciono pagrindą – jų rekomenduojama valgyti kasdien po keletą kartų, tačiau Lietuvos gyventojų mitybos įpročių tyrimas parodė, kad kiekvieną dieną šiuos produktus vartoja tik 14 proc. suaugusiųjų. Duoną, kuri yra pagrindinis B grupės vitaminų šaltinis, reikėtų valgyti kasdien, tačiau pagal apklausas, tik 72,5 proc. lietuvių šių rekomendacijų laikosi. Skaityti toliau

Selenas lemia moterų vaisingumą (0)

afrdh.org nuotr.

Antioksidacinėmis savybėmis pasižymintis mikroelementas selenas gali padidinti moterų tikimybę pastoti, – rodo Australijoje atliktas tyrimas.

Adelaidės universiteto mokslininkai pirmą kartą atskleidė, kokią didelę reikšmę selenas turi ankstyvuoju moters vaisingumo ciklo laikotarpiu. Jų teigimu, selenas vaidina esminį vaidmenį formuojantis sveikiems kiaušidžių fulikulams, kuriuose subręsta moteriškoji lytinė ląstelė kiaušialąstė. Skaityti toliau

Kaip paruošti žuvies patiekalus šventėms? (0)

Dreamstime.com

Tradicinis šv. Kūčių stalas neįsivaizduojamas be patiekalų iš silkių ir kitų žuvų. Tai labai vertingi maisto produktai, juose daug gyvybiškai svarbių medžiagų – A, D, E ir B grupės vitaminų, mineralinių medžiagų – kalio, fosforo, magnio, mikroelementų – jodo, cinko, seleno. Cinkas ir selenas, vitaminai A ir E stiprina organizmo imuninę sistemą, fosforas gerina nervų sistemą. Žuvis turi daug gerų polinesočiųjų riebalų, kitaip – omega 3 riebalų rūgščių. Jos labai svarbios širdies ir kraujagyslių sistemai, imunitetui. Šių riebalų mūsų organizmas pats pasigaminti negali, todėl ir rekomenduojama valgyti daugiau žuvies. Skaityti toliau

Valgydami daugiau kalio turinčių maisto gaminių galime sumažinti kraujospūdį (0)

atlasupstairs.com nuotr.

Kalis – vienas svarbiausių mikroelementų žmogaus organizme. Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo specialistai primena, kad nepakankamas kalio suvartojimas siejamas su hipertenzija, širdies ir kraujagyslių ligomis, bei kai kuriomis kitomis lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis. Padidinus su maistu suvartojamo kalio kiekį gali sumažėti kraujospūdis bei širdies ir kraujagyslių ligų rizika, kalis gali turėti teigiamos įtakos kaulų tankiui ir mažinti neigiamą per didelio suvartojamo natrio kiekio poveikį. Daugiausia kalio yra vaisiuose ir daržovėse Skaityti toliau

Cinkas kovoje prieš senatvę (0)

Žuvyje yra daug cinko | „Facebook“ nuotr.

Mitybos specialistas ir rašytojas Džonis Boudenas (Jonny Bowden) taip apibūdina cinką:„Jei mineralus prilygintume senovės dievams, tai cinkas būtų Dzeusas: mineralas didvyris, imuninės sistemos saugotojas, gynėjas nuo svetimkūnių, dalyvaujantis iš esmės visuose apsaugos nuo infekcijų procesuose.“

Trūkumas pažeidžia imunines ląsteles

Cinkas yra galingas antioksidantas, dalyvauja daugiau kaip 200 organizmo fermentų Skaityti toliau

Apsinuodyti galima ir nenuodingais grybais (0)

Grybas efoto.lt, Egidijaus nuotr.

Lietuvoje auga apie 400 valgomų grybų rūšių, bet vartotinų maistui yra tik apie 100. Nuodingų grybų mūsų šalyje priskaičiuojama kur kas mažiau, tačiau kai kurie jų gali būti pavojingi žmogaus gyvybei. Pavojingiausias grybas Lietuvoje yra žalsvoji musmirė. Nepatyrę grybautojai jį gali supainioti su kai kuriomis ūmėdėmis, pievagrybiais. Mirtinai nuodingos yra baltoji ir smailiakepurė musmirės, kurių kepurėlių paviršiuje gali dažnai nebūti taškelių, lopinėlių, karpelių.
Skaityti toliau

Rinkime tik gerai pažįstamus grybus (0)

Musmirė | efoto.lt, L.Čeboriūnaitės nuotr.

Prasidėjus grybų sezonui visi skubame pagrybauti, pasidžiaugti gamta, maloniai pasivaikščioti.

Lietuvoje auga apie 400 rūšių valgomų grybų, bet vartotinų maistui yra tik apie 100 rūšių – kiti menkaverčiai. Daugiau nei 100 rūšių yra nuodingos, iš jų 20–30 – labai pavojingų žmogaus gyvybei. Taigi svarbu išmokti pažinti valgomuosius grybus. Tai galima padaryti pasivarčius Lietuvos grybų atlasą ar kitokią literatūrą. Skaityti toliau

Lietuviai mineralinio vandens išgeria keliskart mažiau nei vakariečiai (4)

efoto.lt, Ernestos nuotr.

Preliminariais skaičiavimais lietuviai per metus išgeria apie 50 litrų mineralinio vandens, o štai italai – daugiau nei 200 litrų, netolimi kaimynai čekai ar lenkai išgeria 1,5–2 kartus daugiau mineralinio vandens nei lietuviai.

Ekspertai tvirtina, kad tai iš dalies lemia ir sovietinis palikimas – ir prieš 20 metų, ir dabar karštą dieną poilsis kol kas neįsivaizduojamas be alaus ar gazuoto limonado. Skaityti toliau

Braškės su kirminų kiaušiniais (0)

efoto.lt | Martynos nuotr.

Neabejotina tiesa, kad valgyti vaisius, uogas ir daržoves – labai sveika, nes juose gausu įvairių vitaminų ir mikroelementų. Kai kuriuose jų yra širdies ir kraujagyslių būklę gerinančių medžiagų, kiti daržo produktai saugo mus nuo vėžio.

Tačiau, valgant neplautas uogas ir daržoves tiesiai iš lysvės, kartu su sveikatą gerinančiomis medžiagomis galima gauti ir sveikatą žalojančių kirminų, bakterijų, virusų ir pirmuonių. Skaityti toliau

Vandens poveikis žmogaus sveikatai (0)

efoto.lt, A.Marčenkovo nuotr.

Mūsų organizmo vandens terpėje vyksta visos biologinės reakcijos, todėl žmogus turi gauti atitinkamą vandens ir maisto produktų kiekį. Žmogus gauna maždaug 2–2,3 litro vandens per parą. Norint, kad žmogus jaustųsi gerai, būtų sveikas ir kupinas jėgų, tam itin svarbu palaikyti skysčių pusiausvyrą. Mažiausią nukrypimą nuo normalios skysčių pusiausvyros organizmas nedelsiant koreguoja prakaito, šlapimo išskyrimu, papildydamas skysčio atsargas. Vanduo pašalinamas tokiu būdu: inkstai išskiria 1,5 litro, oda – 0,5–1 litrą, plaučiai – 250–350 mililitrų, žarnynas – 50–200 mililitrų. Skaityti toliau

Rekomenduojama sveikatą stiprinti be vaistų (0)

Liepžiedžių arbata su medumi | efoto.lt, M.Butkaus nuotr.

Šaltasis metų sezonas palankus plisti įvairioms infekcijoms, tačiau šiuo metu daugiausia registruojama susirgimų ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis ir gripu. Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, visą žiemą tylėjęs gripas gerokai pasispardė – susirgimų skaičius Lietuvoje išaugo. Praėjusios savaitės duomenimis, susirgo 44,4 iš 10 tūkst. gyventojų.

„Pavasarį paprastai kyla jau antroji gripo epidemijos banga, o šiemet dar nesulaukėme pirmosios. Sunku atsakyti, ar epidemija užklups pavėlavusi. Turime išlikti budrūs ir saugotis infekcijų, nes po žiemos dažno žmogaus imunitetas būna silpnesnis“, Skaityti toliau

Kodėl sveika valgyti daržoves? (0)

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro visuomenės sveikatos specialistai sako, kad šviežios daržovės yra vienas iš pagrindinių mineralinių medžiagų, mikroelementų, vandenyje tirpių vitaminų, karotinų ir virškinamosios ląstelienos šaltinių. Kiekviena daržovė yra savita, skiriasi ir jos maistinė vertė. Jos suteikia sotumo jausmą, o tai labai svarbu.

Daržovės labai paįvairina mitybą, visada norime, kad maistas būtų ne tik naudingas, bet ir gardus. Skaityti toliau