Žymos archyvas: keliai

Pradedama kelių priežiūros pertvarka (0)

Vilniaus vakarinio aplinkkelio atidarymas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Jau šiais metais Lietuvos valstybinės reikšmės kelių priežiūra bus patikėta vienai valstybės įmonei, kuri bus įsteigta sujungiant šiuo metu tokį darbą atliekančias 11 valstybės įmonių.

„Politinės valios trūkumas buvo svarbiausia priežastis, kodėl iki šiol nevyko kelių priežiūros įmonių reforma. Daugybę metų buvo žinoma apie korupciją šiame sektoriuje, tik iki rajono ribos nuvalyti keliai – dešimtmečiais nesprendžiama problema. 11 administracinių aparatų neužtikrina efektyvaus darbo Skaityti toliau

Pritarta VRM siūlymui vietoje 4 dokumentų vežiotis vieną (0)

VRM nuotr.

Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos parengtoms Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kurios panaikintų prievolę vairuotojams visada vežiotis ir vairuotojo pažymėjimą, ir transporto priemonės registravimo bei privalomosios techninės apžiūros dokumentus, taip pat – transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimą (polisą). Skaityti toliau

Mokslininkai išrado geresnės kokybės apkrovoms atsparų asfalto mišinį (1)

VGTU mokslininkų sukurtas asfalto mišinys | VGTU nuotr.

Provėžos ir duobės Lietuvos keliuose kelia galvos skausmą ne vienam vairuotojui – šią problemą spręsti žada Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai, sukūrę atitikmenų Lietuvoje neturintį ilgalaikėms apkrovoms atsparų asfalto mišinį.

Sukurtas asfalto dangos viršutinio sluoksnio mišinys užtikrins ne tik didelio eismo intensyvumo kelių,  gatvių bei kitų eismo zonų patvarumą, bet ir oro uostų peronų, orlaivių stovėjimo aikštelių, jūrų uostų krantinių bei terminalų susisiekimo infrastruktūros ilgaamžiškumą. Skaityti toliau

Kelių priežiūrai ir plėtrai šiemet skirta beveik 15 proc. daugiau lėšų (0)

keliai.masinos_sumin.lt

Iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) šiemet šalies keliams skirta 454 mln. eurų, arba beveik 15 proc. daugiau lėšų nei 2015 m. Pagal KPPP finansavimo įstatymą 65 proc. lėšų skiriama valstybinės reikšmės keliams, 30 proc. – vietinės reikšmės keliams, likusieji 5 proc. patenka į KPPP rezervą.

„Valstybinės reikšmės keliams šiais metais skirta 245,1 mln. Už šių lėšų tinkamą panaudojimą atsakinga Susisiekimo ministerija kartus su Lietuvos automobilių kelių direkcija, – sako susisiekimo viceministras

Skaityti toliau

„Įdomioji inžinerija“: kova su šalčiu, karščiu ir… duobėmis (video) (0)

duobetos gatves_mokslosriuba.lt

Kaip šaltis gali padėti medikams ir kaip gali mus nužudyti? Ar gali šaltis ir karštis būti išvien? Ką bendro turi klimato kaita su duobėmis ir provėžomis gatvėse? Kuo bitumas yra panašus į sviestą arba į šokoladą? Ką turi bendro medžių kamienai ir mūsų gatvių mėginiai? Kaip vanduo ir ledas sprogdina mūsų gatves? Šiuos rebusus narplioja „Įdomiosios inžinerijos“ vedėjai, kurie iš Kelių tyrimo instituto keliauja pas Lietuvos kelininkus ir klausia, kaip nereikia taisyti duobių ir provėžų.

Pirmieji Nepriklausomybės metai buvo sunkūs, galime suprasti norą ir sutaupyti, ir suremontuoti. Bet kaip prie provėžų prisidėjo klimato kaita? Mūsų nebestebina žiemą pavasario orai, Skaityti toliau

Kaimo vietovėse bus asfaltuojami žvyrkeliai (0)

zvyrkeliai

Susisiekimo ministerijos iniciatyva šiemet bus pradėti daugiau nei šimto šalies žvyrkelių asfaltavimo darbai. Panaudojant iki 14,3 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) investicijų, 2016–2017 m. numatoma išasfaltuoti apie 115,3 km žvyrkelių Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos ir Vilniaus regionuose.

„Mūsų tikslas – išasfaltuoti žvyrkelius kaimo vietovėse, kuriose gyvena iki 1000 gyventojų, kad žmonės galėtų patogiai susisiekti su gyvenviečių ir rajonų centrais, pagerėtų jų gyvenimo kokybė. Be to, tai leis sumažinti kelių priežiūros sąnaudas ir transporto Skaityti toliau

Remontuojami valstybinės reikšmės krašto keliai (0)

kelias Vilnius-Utena_transp.lt

Lietuvoje sparčiai įgyvendinamas valstybinės reikšmės krašto kelių rekonstrukcijos pirmasis etapas, iki 84,5 proc. finansuojamas naujojo ES investicijų periodo lėšomis. Šiemet sausį Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir Transporto investicijų direkcija pasirašė pirmąją pagal 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programą šio įgyvendinamo projekto sutartį, kurioje bendra valstybinės reikšmės krašto kelių rekonstrukcijos darbų suma siekia per 36 mln. eurų. ES investicijų dalis šiame projekte  – 30,4 mln. eurų. Skaityti toliau

Lenktynininko patarimai: Kaip vairuoti žiemą? (0)

Paulius Paškevičius | asmeninė nuotr.

Vos ne kiekvieną dieną girdime kelininkų įspėjimus apie slidžius kelius, tačiau šiuo metų laiku labai dažnai matome automobilius nuslydusius į griovį, kartais net ir pačiose nekalčiausiose situacijose. Vairuojame vis naujesnius automobilius, aprūpintus visokiais elektroniniais vairuotojo asistentais, bet kritinėse situacijose ir jie nėra visagaliai. Specialistai pastebi, kad norint išvengti nemalonių patirčių reikia suprasti, kad žiemiškas vairavimas turi prasidėti nuo mūsų pačių suvokimo, kad kelias šiuo metų laiku yra kitoks.

Skaityti toliau

A. Bertašius: Į naujus kelių mokesčius Baltarusijoje reikia reaguoti profesionaliai (1)

A. Bertašius | asmeninio archyvo nuotr.

Baltarusijai nusprendus apmokestinti daugiau kelių sunkiasvoriam transportui, Lietuvos vežėjai pradėjo nuogąstauti dėl būsimų nuostolių. „Tai yra perdėta reakcija, nes didesni mokesčiai turės įtakos visiems rinkos dalyviams vienodai ir netgi, jei kaštai būtų žymūs, paslaugos brangtų visiems klientams, bet rinka išliktų stabili“, – teigia Vokietijos kapitalo logistikos įmonės „Rhenus Svoris“ generalinis direktorius Arūnas Bertašius.

Pasak A. Bertašiaus, tai yra neįveikiama jėga ir nebus taip, kad viena įmonė dėl to nukentės, o kita ne. Vis daugiau kelių apmokestina ne tik Baltarusija ir Rusija Skaityti toliau

Bus išasfaltuoti beveik 104 kilometrai kaimo kelių skirtingose vietovėse (0)

kelias_sumin.lrv.lt

Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) specialistai jau atliko paraiškų, pateiktų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos (KPP) priemonės „Pagrindinės paslaugos ir kaimų atnaujinimas kaimo vietovėse“ veiklos sritį „Parama vietiniams keliams“, vertinimą. Beveik 104 kilometrai – toks kelio ilgis, susidedantis iš skirtingų kelių atkarpų kaimo vietovėse, bus sutvarkytas Europos Sąjungos ir valstybės paramos lėšomis.

Ilgiausias kelių ruožas, sudėjus visas planuojamas tvarkyti skirtingas kelių atkarpas, bus tvarkomas Kauno apskrities (17,79 km), Klaipėdos (12,58 km), Utenos (11,79 km) ir Telšių (11,18 km) apskrities kaimo vietovėse. Iš viso bus sutvarkyti 105 skirtingi kaimo vietovėse esantys kelio ruožai. Skaityti toliau

Naujos kartos sukčiai pelnosi žiedinėse sankryžose (0)

efoto.lt, ramuno nuotr.

BTA draudimo bendrovė praneša, kad pradėjo plisti sukčiavimas žiedinėse sankryžose. Šioje kelio dalyje iš anksto pasiruošę nusikaltėliai inscenizuoja eismo įvykį ir naudodami psichologinį smurtą kaltę prisiimti priverčia kitus avarijos dalyvius.

„Daugėja iš draudimo bendrovių norinčių pasipelnyti nusikaltėlių, kurie pritaikę tam tikras savo sukurtas taktikas inscenizuoja nusikaltimus, o vėliau eismo Skaityti toliau

Kaip tinkamai pervažiuoti greičio ribojimo kalnelį? (0)

gulintis_policininkas_alkas.lt_nuotr

Greičio ribojimo kalneliai liaudyje vadinami „gulinčiis policininkais“ – efektyvi galimų nelaimių užkardos priemonė. Tačiau „kelių gaidelių“ akibrokštų išvengti padedanti konstrukcija dėl nepalankių oro sąlygų bei dažno sąlyčio su automobiliais kartais gali deformuotis ir taip pažeisti transporto priemonės vidinius bei išorinius mechanizmus. Dėl netinkamo tokio kalnelio pervažiavimo ar pažeistų konstrukcijų pažeidžiamos padangos, sulankstomi ratlankiai bei sugadinami kiti automobilių mechanizmai. Skaityti toliau

Magistralėje Vilnius–Kaunas apsisukimo vietas pakeis dviejų lygių sankryžos (0)

magistrale-K100

Siekiant pagerinti eismo saugą, magistralėje Vilnius-Kaunas pradedamos rekonstruoti ties Moluvėnais ir Žiežmariais esančios sankryžos. Šiuose magistralės ruožuose neliks apsisukimų per skiriamąją juostą, bus įrengtos dviejų lygių sankryžos su jungiamaisiais keliais.

Abi sankryžos yra prie pat gyvenamų vietovių. Eismo intensyvumas rekonstruojamuose kelio ruožuose yra didesnis kaip 20 tūkst. automobilių per parą, iš jų apie penktadalį sudaro sunkusis transportas. Skaityti toliau

Kaimo reikalų komitetas siūlo neprivatizuoti laisvos valstybinės žemės prie kelių (0)

Alkas.lt, A.Rasakevičiaus nuotr.

Seimo Kaimo reikalų komitetas, kaip pagrindinis komitetas, apsvarstė Vyriausybės parengtą Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo Nr. VIII-359 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-1693(2), kuriuo siūloma neleistiparduoti ar atkurti nuosavybės teises į šalia valstybinės ir vietinės reikšmės kelių esančius laisvus valstybinės žemės plotus, reikalingus šių kelių plėtrai. Skaityti toliau

Seimas ėmė rūpintis šunkeliu Vilnius–Utena (1)

betonkelis-sunkelis-miestai-net-lt

Seimas ėmėsi sprendimų dėl Lietuvai gėdą darančios magistralės Vilnius–Utena remonto. Nuo pat Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo, liaudyje „betonkeliu“ vadinamas, valstybinės reikšmės kelias Vilnius–Utena daro gėdą ne tik sostinei, bet ir visai Lietuvai. Dėl nesuprantamų priežasčių jau 25 m. betoninė kelio danga lopoma lopas po lopo, tačiau taip ir nesiimama šio kelio kapitalinio remonto.

Tačiau, pagaliau birželio 4 d. Seimo kanceliarija išplatino pranešimą spaudai apie tai, kad Seimas pradėjo svarstyti susisiekimo viceministro Algirdo Žvaliausko pristatytą Skaityti toliau

Pradedami remonto darbai „Via Baltica“ atkarpoje – gali susidaryti spūstys (0)

„Panevėžio keliai“ nuotr.

Nuo balandžio vidurio automobilininkams, vykstantiems „Via Baltica“ trasa iš Panevėžio Kauno link, reikėtų gerokai apmąstyti, kurį kelią rinktis, kad nepatektų į spūstis.

Viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių projektavimo ir statybos bendrovių „Panevėžio keliai“ pradeda rekonstrukcijos darbus tarptautinėje magistralėje „Via Baltica“: magistralinio kelio A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai atkarpoje nuo 8,32 iki 23,36 kilometro. Skaityti toliau

Duobėti vieškeliai – tik žemdirbių rūpestis? (0)

Duobeti-vieskeliai_VL fotomontazas

Ūkininkams ir kaimo gyventojams darosi neramu, kad valstybė purtosi įsipareigojimų išlaikyti infrastruktūrą ir viešąsias paslaugas provincijoje. Jiems patiems gali tekti ir kelius lopyti, ir gaisrus gesinti ar net mokytis teikti geitąją medicinos pagalbą. Iš sumenkusio Kaimo plėtros programos paramos krepšelio šiemet ir kitąmet teks atriekti lėšų ir žvyrkeliams asfaltuoti. Dabar numatyta paramos suma yra maždaug 10 kartų mažesnė nei ta, kurią keliams iš žemės ūkiui ir kaimo plėtrai skirtos paramos norėta paimti prieš metus.

Skaityti toliau

Žvyrkelių asfaltavimu rūpinsis dvi ministerijos (0)

transp.lt

Susisiekimo ir Žemės ūkio ministerijos šiandien oficialiai susitarė nustatyti būtinus rekonstruoti valstybinės reikšmės rajoninius kelius (žvyrkelius) ir skirti Europos Sąjungos paramos bei kitų finansavimo šaltinių lėšas šių kelių atnaujinimo projektams įgyvendinti. Tai pirmasis toks dviejų ministerijų susitarimas Lietuvoje, kuriuo siekiama pagerinti susisiekimo galimybes kaimo vietovėse.

Žvyrkelių asfaltavimu rūpinsis dvi ministerijos
„Mes siekiame, kad būtų išasfaltuoti žvyrkeliai kaimo vietovėse, kuriose gyvena iki 1000 gyventojų. Tai stiprins ekonominę plėtrą Skaityti toliau

E. Janavičius: Žiemą savo kelius barstome nuodais (0)

Barstomos gatvės | kaunas.lt nuotr.

Beveik penkis kartus greičiau dylanti kelio danga, tiltai, šaligatviai, aplinkinių namų pamatai, užterštas gruntinis vanduo ir neaiškus poveikis sveikatai. Tokią kainą moka lietuviai, savo gatves žiemą barstantys pigiu druskos mišiniu, teigia Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkas Eugenijus Janavičius. Alternatyvų kuo barstyti kelius yra, tačiau jos – ženkliai brangesnės.

Kauno technologijos universiteto Statybos ir architektūros fakulteto Medžiagų katedros mokslininkas E. Janavičius tvirtina, kad gatvių barstymas šlapiu natrio chlorido (druskos) mišiniu slidumui mažinti – vienas blogiausių dalykų. Skaityti toliau

Kauniečiai vėl gali važiuoti Savanorių prospekto įkalne (0)

Kauno sav. nuotr.

Nuo šio penktadienio ryto Savanorių prospekto įkalne jau gali važiuoti automobiliai. Pavasarį įkalnės rekonstrukciją pradėję kelininkai jau užbaigė visus svarbiausius darbus. Paskutinis rekonstrukcijos etapas – naujų šaligatvių įrengimas ir aplinkos sutvarkymas – bus užbaigtas kitų metų pradžioje.

„Šiemet dėl palankių oro sąlygų visus numatytus darbus kelių fronte atlikome 110 procentų. Šią Savanorių prospekto rangovas buvo įsipareigojęs atidaryti tik kitų metų balandžio mėnesį, tačiau viena iš socialiai atsakingiausių bendrovių – „Kauno tiltai“ – darbus spėjo užbaigti dar prieš Skaityti toliau

Kaune vis sparčiau taisomi keliai – užbaigtas Karaliaus Mindaugo pr. remontas (0)

Kauno sav. nuotr.

Kelias pastarąsias savaites naktimis dirbę kelininkai užbaigė vienos pagrindinių Kauno miesto gatvių – Karaliaus Mindaugo prospekto – kapitalinį remontą. Praėjusią naktį darbai pradėti Tunelio gatvėje. Naktimis dirbsiantys kelininkai šios gatvės kapitalinį remontą turėtų užbaigti per maždaug dvi savaites.

Karaliaus Mindaugo prospekte dirbę kelininkai atnaujino beveik 2 kilometrų ilgio gatvės atkarpą nuo Vytauto Didžiojo (buv. Aleksoto) tilto iki prekybos centro „Akropolis“. Skaityti toliau

Baltijos šalys ir Lenkija bendradarbiaus diegiant intelektines transporto sistemas (0)

cargonews.lt nuotr.

Vilniuje pasirašytas Lenkijos, Lietuvos, Latvijos ir Estijos susitarimo ir ketinimų memorandumas dėl tarptautinio bendradarbiavimo intelektinių transporto sistemų (ITS) srityje, diegiant ITS nacionalinėse eismo valdymo sistemose ir magistralėje „Via Baltica“. Memorandumą pasirašė šių šalių valstybinės reikšmės keliais besirūpinančių direkcijų vadovai.

Siekdamos užtikrinti geras susisiekimo ir judumo sąlygas, šiuo memorandumu valstybės numato galimybę vykdyti bendras plėtros programas ir tarpusavyje naudingus projektus. Pasinaudodamos ITS šalys Skaityti toliau

Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą (1)

transportasBene kasdien susiduriame su informacija apie kelių eismo nelaimes: straipsniuose ir televizijoje mirguliuoja sužeistų ir žuvusių vairuotojų, keleivių, pėsčiųjų ir dviratininkų skaičiai, keliaudami iš vieno miesto į kitą pravažiuojame ženklus, informuojančius, kiek šiame kelyje žuvo ir buvo sužeista žmonių. Tačiau po visa šia, atrodo, sausa informacija slypi žmonių likimai ir asmeniniai išgyvenimai. Ko gero, visus vienaip ar kitaip yra palietusi „karo keliuose“ tema – asmeninė patirtis dalyvaujant eismo įvykyje, kaimyno nelaimė, artimojo netektis. Skaityti toliau

V.Michalovskis. Kryžkelės simbolika (2)

kryzkele_satenai.ltKryžkelė – tai vieta, kur susikerta ir išsiskiria keliai. Kryžkelė – tai vieta, kur keliautojas turi pasirinkti kryptį, kad tęstų kelionę. Senaisiais laikais, kai kelių ir kryžkelių buvo kur kas mažiau, su šia paslaptinga vieta buvo susiję daug prietarų ir simbolinių vaizdinių.

Senuosius Europos miestus ir mažesnes gyvenvietes jungiantys keliai vingiavo gūdžiomis giriomis, laukais ir kalvomis, netgi labiausiai pažengusiuose kraštuose kelių tinklas nebuvo tankus, kryžkeles dažnai skyrė dideli atstumai, o tai prietaringiems Skaityti toliau

Savarankiškai keliaujančių europiečių kraštas (1)

V.Žuklevičiaus nuotr.

Dvi savaitės poilsio Kroatijoje gali kainuoti mažiau nei trečdalis lietuvių gaunamo minimalaus atlyginimo. Klausiate, koks tokios pigios kelionės receptas? Nuosavas automobilis, jokių viešbučių, maistas ruošiamas gamtoje. Na, ir dar gera kompanija. Pusantros dienos prie vairo – ir jūs jau prie Adrijos jūros!

Būtinos vinjetės

Tolimas kelias tikrai neišvargins, jei automobilyje bus bent keli vairuotojai. Sudėtingiausia vairuoti Lenkijos ir Slovakijos keliais – jie gana siauri, o eismo intensyvumas labai didelis. Vis dėlto Lenkijos keliai pertvarkomi stulbinančiais tempais, Skaityti toliau

Pagal kelių būklę Lietuvą jau aplenkė lenkai ir baltarusai, aplenks ir latviai (1)

Didžiausias Lietuvos šunkelis – „betonkelis“ – valstybinės reikšmės kelias iš sostinės į Uteną | miestai.net nuotr.

Į iškilusias betono plokštes sporgstančios padangos, iš po ratų skriejančių akmenų daužomi langai ir nuo kelduobių lūžtančios važiuoklės – tai Lietuvos keliais važiuojančių vairuotojų kasdienybė. Europą skersai išilgai išmaišę vairuotojai tikina, kad už Lietuvos kelius jau geresni ne tik Estijos, bet ir Baltarusijos keliai.

„Lietuvos keliai Tarybų Sąjungoje garsėjo kaip patys geriausi. Tačiau per pastaruosius metus žengėme žingsnį atgal – šiandien už Lietuvos kelius prastesnės būklės yra tik Ukrainos keliai, mus pralenkė net Baltarusija“, – teigia tolimojo keleivinio trasporto kompanijos „TOKS“ vairuotojas Algimantas Rutavičius. Skaityti toliau

Kauno gatvių duobių bėda atiduodama į vienas rankas (0)

Kauno sav. nuotr.

Šaltuoju metų laiku atsiveriančių ir kauniečių automobiliams didžiausią pavojų keliančių duobių tvarkymą planuojama patikėti savivaldybės įmonei „Kauno švara“. Šiuos Kauno miesto savivaldybės planus jau palaimino Viešųjų pirkimų tarnyba. Specialistų teigimu, tai padės užtikrinti kur kas operatyvesnį ir kokybiškesnį gatvių remontą.

Planiniai gatvių tvarkymo darbai prasideda atšilus orams, kuomet pradeda veikti karšto asfaltbetonio gamyklos. Tuo tarpu šaltuoju metų laikotarpiu atsiveriančias avarines duobes tvarko konkursų metu parenkami rangovai. Skaityti toliau

Lietuvis gavo aukso medalį už nepaprastos kelių sankryžos išradimą (15)

A.Juozapavičiaus nuotr.

Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos Inžinerinės vadybos katedros lektorius Stanislovas Buteliauskas iš Kuveito inovacijų ir išradimų parodos parsivežė aukso medalį, kuriuo buvo apdovanotas už unikalios kelių sankryžos „Pinavia“ išradimą.

„Pinavia“ – tai unikalus 2 lygių kelių mazgas – vienintelė pasaulyje sankryža, kuri leidžia valdyti transporto srautus ir efektyviai išnaudoti laisvą vidaus plotą. „Pinavia“ pasižymi saugumu, nes eismo srautai nesikerta, nereikia keisti eismo juostų ir galima važiuoti pastoviu greičiu. Skaityti toliau