Žymos archyvas: Aviacija

„Kylam“: Kaip buvo pradėti ruošti aviacijos specialistai Lietuvoje? (video) (0)

Ryanair | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Civilinė aviacija Lietuvoje pradėjo kurtis kartu su atgimstančia valstybe. XX amžiaus trečiojo dešimtmečio pradžioje buvo įkurta pirmoji priežiūros institucija – Orinio susisiekimo inspekcija.

Po Pirmojo pasaulinio karo karo, išsivysčius lėktuvų pramonei, stipriai padidėjo ir civilinės aviacijos reikšmė.

Lietuvoje pirmieji aviacijos specialistai pradėti ruošti praėjusio amžiaus pabaigoje, šaliai atkūrus nepriklausomybę. Skaityti toliau

„Kylam“: Ką būtina žinoti orlaivių keleiviams? (video) (0)

Airbaltic | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Žodis „problema“ tampa kūnu, kai realiai su ja susiduriame. Savo teisėmis dažniausiai susirūpiname tuomet, kai kas nors nutinka.

Atšauktas ar atidėtas skrydis, dingęs ar sugadintas bagažas tai tik keletas problemų, su kuriomis tenka susidurti orlaivių keleiviams. Tuomet savaime iškyla klausimai: „Ką daryti?“ „Kur kreiptis?“ „Kas atlygins patirtus nuostolius?“

Šį kartą kylame su Europos vartotojų centro vadovu Tomu Kybartu ir kalbamės, kokias teises turi orlaivių keleiviai ir kaip kuo greičiau ir paprasčiau išspręsti kilusias problemas.

Laidos autoriai Ditė Česėkaitė ir Arūnas Sartanavičius. Skaityti toliau

P. Šimkavičius. Adolfas Žygas – karo aviacijos karininkas, sąžiningai tarnavęs tėvynei   (0)

Adolfas Žygas 1936 m. | V. Žygas asmeninė nuotr.

Skiriama Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų 98-ųjų įkūrimo metinėms 

1919 m. kovo 12 d. Lietuvoje įkurta nauja kariuomenės rūšis – karo aviacija, kurios užuomazga tapo dar sausio pabaigoje Inžinerijos kuopos sudėtyje pradėtas formuoti Aviacijos būrys. Jo vadu buvo paskirtas vienintelis tuo metu aviacijos specialistas karininkas Konstantinas Fugalevičius (1893-1919). Kovo 1 d. Aviacijos būrys buvo pertvarkytas į kuopą, o jau kovo 12 d. Aviacijos kuopos pagrindu sudaryta Aviacijos dalis, kurios vadu paskirtas karininkas Petras Petronis (1887-1950). Skaityti toliau

Jurgio Kairio pasirodymas vainikavo Nidos kilimo–tūpimo tako atidarymą (nuotraukos) (0)

 Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos nuotr.Šeštadienį, birželio 18 d., Nidoje nugriaudėjo Jurgio Kairio pasirodymas. Aukščiausios klasės akrobatinio skraidymo meistro pasirodymas, vainikavęs Nidos kilimo-tūpimo tako atidarymą, Lietuvoje vyko po ilgos pertraukos.

Nidoje vėl gali leistis mažieji orlaiviai. Šeštadienį oficialiai atidarius kilimo–tūpimo taką, Nida galės sulaukti turistų, atskrendančių lengvaisiais lėktuvais, sraigtasparniais, sklandytuvais. Skaityti toliau

Vrublevskių biblioteka kviečia į viešą paskaitą apie lietuviškus aviacijos ypatumus (0)

eezzee.co nuotr.

Balandžio 20 d. 17 val. LMA Vrublevskių bibliotekoje (Žygimantų g. 1) įvyks vieša paskaita-susitikimas su Vilma Jankiene, žurnalo „Aviacijos pasaulis“ vyr. redaktore.

Paskaitos metu lektorė aptars lietuviškus aviacijos ypatumus, kuo esame įdomūs pasauliui. Aviacinės ir kosmoso minties raidos ištakos siejamos su Kazimiero Simonavičiaus, Aleksandro Griškevičiaus darbais, o prieš porą metų net du  lietuvių palydovai sėkmingai skriejo orbitoje. Skaityti toliau

Lietuva mini akrobatinio skraidymo atkūrimo 50-metį (nuotraukos) (0)

 J. Kuzminskas  | A. Juškos nuotr.

Lietuva – gilias aviacines tradicijas turinti šalis, šiais metais mini akrobatinio skraidymo atkūrimo 50-metį. Savo sugebėjimais pranokdami ne tik Baltijos, bet ir visos Europos šalių lakūnus mūsiškiai pilotai jau 50 metų garsina Lietuvą visame pasaulyje.

Apie Lietuvos akrobatinio skraidymo istoriją bei ištakas pasakoja Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos prezidentas Eugenijus Raubickas.

Šiuolaikinio akrobatinio skraidymo ištakomis laikoma 1966 m. po karo vykusios pirmosios akrobatinio skraidymo varžybos, kuriose varžėsi Vilniaus ir Kauno akrobatinio skraidymo lakūnai skraidydami čekoslovakiškais lėktuvais Z-326. Skaityti toliau

„Pokalbiai su Audriu Antanaičiu“: Kas pakirpo lietuvių aviacijai sparnus? (audio) (0)

Jonas Mažintas | LAK nuotr.

Lietuva – gilių aviacijos tradicijų šalis. Atgaudami Nepriklausomybę 1990-aisiais, turėjome nemažą oro laivyną, kuris per kelis dešimtmečiu išgaravo kaip dūmas.

Šiandien tradicijas turime, aviacijos – ne. Kodėl taip nutiko?

Ar dar prisikelsime skrydžiui?

Klausykite laidos vedėjo Audrio Antanaičio pokalbio su Lietuvos aeroklubo prezidentu Jonu Mažintu.

Skaityti toliau

Lakūno profesija (0)

Dangaus vaizdai | G. Kuliešiaus nuotr.

Su komercinės aviacijos lakūnu Giedriumi Kuliešiumi kalbasi Beatričė Rastenytė

Visi kuo nors svajoja būti vaikystėje. Dažniausiai, bent jau anksčiau taip svajodavo, – būti kosmonautais, mergaitės – balerinomis, aktorėmis, gal gražiomis manekenėmis, arba žaidimui galima rinktis žemiškesnes specialybes.

Lakūno profesija – tai vaikystės išsipildžiusi svajonė ar vėliau priimtas sprendimas? 

Ir taip, ir ne. Nuo pat antros klasės iki mokyklos užbaigimo lankiau krepšinį, sekėsi gerai, buvo pasiekta aukštų rezultatų, taigi pirmoji aistra buvo krepšinis. Skaityti toliau

Odesos gubernatorius M. Saakašvilis ėmėsi negailestingos kovos su korupcija (video) (11)

michailas-saakasvilis-youtube.com-stop-kadras

Gegužės pabaigoje naujuoju Odesos gubernatoriumi daug kam netikėtai paskirtas buvęs Gruzijos prezidentas Michailas Saakašvilis, kurio šalis 2008 m. kariavo su Rusija, ryžtingai ėmėsi kovos su korupcija.

M. Saakašvilis iškarto išsiveržė į populiariausių Ukrainos politikų sąrašo viršūnę po to kai viešai supliekė ir atleido būrį saugumo tarnybų bei muitinės pareigūnų seniai įtariamų korupcija ir kyšių ėmimu. Internete pasklido intriguojantys vaizdo įrašai apie tai kaip jis be jokių skrupulų, ryžtingai auklėja įvairių žinybų pareigūnus ir valdininkus. Skaityti toliau

R. Kupčinskas. E. Raubickas. Kauno oro uostui Aleksote 100 metų (video) (0)

Rengėjų nuotr.

Kuo būsi Tu, aviatorių krauju aplaistytoje žemėje? Ar būsi pasyviu stebėtoju, ar kovotoju už istorinės atminties išsaugojimą. O gal būsi bambekliu tvirtinančiu:  „Dabar oro uoste jau nieko nevyksta“ . Ar kitu bambekliu: „ Skraido ir skraido, lango atidaryt negalima“. O gal tūlu verslininku: „O kiek čia žemės, kiek sklypų“… O gal ?…

Su vienu iš seniausių Europoje veikiančių oro uostu geriausia susipažinti pėsčiomis. Skaityti toliau

Bepiločių orlaivių bandymams ir komerciniam naudojimui – žalia šviesa (1)

Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.

Lietuva kuria palankesnį bepiločių orlaivių (BPO) naudojimo teisinį reguliavimą, pagal kurį bus numatytos išimtys komerciniams ir už matomumo zonos ribų vykdomiems BPO skrydžiams. Tikimasi, tai paskatins BPO kūrimą ir komercinį naudojimą, sudarys palankias sąlygas žinomoms užsienio įmonėms kurti ir bandyti savo BPO sistemas Lietuvoje.

Šiuo metu galiojančios taisyklės leidžia skrydžius tik matomumo zonoje. Pasak ekspertų, tokiu būdu stipriai ribojamas BPO pritaikymas versle ir šios srities plėtra.

Atitinkamus siūlymus situacijai keisti parengė tarpžinybinė iš Ūkio ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Civilinės aviacijos administracijos, VĮ „Oro navigacija“, Skaityti toliau

Virš Baltijos jūros dingo lėktuvas (0)

KAM nuotr.

Dingo virš Baltijos jūros į Lietuvą iš Švedijos, skridęs „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvas „An-2“.

Kaip „DELFI“ sakė Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas, žemės ūkio aviacijos įmonės (barstančios trąšas laukuose ir pan.) „Klaipėdos avialinijos“ lėktuvas „An-2“ skrido iš Geteborgo į Lietuvą. Jame buvo du pilotai, jokių keleivių, pasak A. Šumsko, nebuvo.

Jie jau buvo įskridę į Lietuvos oro erdvę, kai 16.16 val. užmezgė paskutinį radijo ryšį. Po to lėktuvas dingo. Oro sąlygos tuo metu buvo normalios. Skaityti toliau

R. Alaunis. Vokietijos lėktuvo žūtis – nuotoliniu būdu valdoma katastrofa? (video) (22)

Alkas.lt koliažas

2015 kovo 25 trečiadienį Prancūzijos Alpių kalnuose sudužo Vokietijos aviakompanijai Lufthanza priklausančios Germanwings bendrovės lėktuvas Airbus A320 – 4U9525, žuvo 150 keleivių. Vos tik prasidėjus katastrofos tyrimui Vakarų propagandinė žiniasklaida suskubo pranešti, kad tyrėjai iš pilotų kabinos audio įrašų nustatė, kad prieš lėktuvui sudūžtant pilotų kabiną paliko vienas pilotas, kuris po to negalėjo įeiti į kabiną. Tyrėjai pateikė versiją, kad likęs pilotas Andrėjas Liubicas (Andreas Lubitz) „užsirakino“ kabinoje ir įvykdė savižudybę, kurios metu iš viso žuvo 150 žmonių (144 keleiviai ir 6 įgulos nariai). Šią versiją remiantis anoniminiu karo ekspertu dar tą pačią tragedijos dieną pirmasis paskelbė Skaityti toliau

A. Žentelis vėl išrinktas Kauno aeroklubo direktoriumi (0)

Kauno aeroklubo nariai sodina vyšnaites

Šeštadienį, kovo 28 d., į visuotinį ataskaitų ir rinkimų susirinkimą Lietuvos aviacijos muziejaus salėje, Kaune, susirinko aktyviausias Kauno aeroklubo elitas.

Buvo pristatytos bendrosios ataskaitos. Taip pat direktorius Algimantas Žentelis kalbėjo apie savo nuveiktus ir nenuveiktus darbus per visą ketverių metų kadenciją. Labiausiai jis išskyrė 2014 metų sezoną, kai buvo priskraidyta įvairių tipų lėktuvais per 800 valandų. Šis skaičius, lyginant jį su kitų sezonų skrida, dvigubai didesnis. Skaityti toliau

Anykščiuose įvyko Lietuvos aeroklubo konferencija (video) (1)

Kauno aeroklubo nuotr.

Kovo 21 d. į Anykščių menų inkubatorių susirinko įvairių aviacijos šakų entuziastai ir sportininkai. Pratę prie ištaigingų konferencijų salių, lakūnai, sportininkai ir veteranai tikėjosi, kad Lietuvos aeroklubo kasmetinė konferencija vyks panašaus pobūdžio pastate.

Iš miesto pagrindinės gatvės įvažiuodami į kiemą nurodytu adresu žmonės su lengva ironija stebėjo neišvaizdžius Skaityti toliau

Šokiravo radiacijos lygis lėktuve (1)

Keleivinis lėktuvas Boeing 737-700 | Wikipeadia.org nuotr.

Keliautojas, verslininkas, režisierius ir publicistas Šarūnas Jasiukevičius savo tinklapyje ir portale Technologijos.lt paskelbė jį šokiravusius radiacijos matavimo duomenis, kuriuos jis užfiksavo šių metų vasario 13 d. skrisdamas maršrutu Briuselis – Ryga. Į kelionę Š. Jasiukevičius pasiėmė radiometrą „Radex RD 1503+“.

Keliautojas žinojo, kad kylant aukštyn stiprėja kosminė spinduliuotė – radiacija, kuri pasiekia mus iš kosmoso, bet sugeriama atmosferos. Tad aukštutiniuose atmosferos sluoksniuose skrendančiame lėktuve jos poveikis turėtų būti stipresnis. Tačiau nusprendęs tai patikrinti praktikoje, Skaityti toliau

Kauno aerodrome kuriasi valstybinė vaikų aviacijos mokykla (0)

organizatorių nuotr.

Istoriniame Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome, ateinančiais metais minėsiančiame 100 metų sukaktį, kuriasi vaikų aviacijos mokykla. Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla yra vienintelė tokio pobūdžio valstybinė ugdymo įstaiga šalyje bei vienintelė visoje Europoje, suteikianti vaikams išskirtinę galimybę nemokamai įgyti skraidymo aparatų pilotavimo patirtį bei aviacijos teorijos pradmenis. Skaityti toliau

Kauniečiai kovojo akrobatinio skraidymo varžybose „Normandija – Nemunas“ taurių kovose (1)

Alenas Mulja teikia taure Gintautui Staniuliui | organizatorių nuotr.

Praėjusio savaitgalio dangaus šventė Alytaus aerodrome nustebino ne tik svečius, bet ir pačius šeimininkus. Apie penkis tūkstančius aviacijos mylėtojų ir gerbėjų, suskridusių, atėjusių pėsčiomis, atvažiavusių ir raitais atjojusių – tiek jų sutraukė aviacijos šventė „Alytus–ore“. Šventė skirta paminėti aerodromo 75-mečiui, prancūzų eskadrilės „Normandija–Nemunas“ 70-mečiui ir aeroklubo 55-mečiui

Ar išdrįstų kas nors paprieštarauti, kad pilotai akrobatai, negali pajusti kovinių skrydžių dvasios, kurie 1944 metais prancūzų eskadrilės „Normandijos–Nemuno“ Skaityti toliau

91-erių metų skrydžių akrobatas pilotas Vladas Drupas atvyko į aviacijos stovyklą (video) (0)

Vladas Drupas | db.yadvashem. org. nuotr.

Vakar seniausiame Europos aerodrome (Kaune) ketvirtąją dieną vėl vyko intensyvūs akrobatiniai stovyklos skrydžiai. Lėktuvams pakilti drauge su stovyklos iniciatoriumi Vytautu Galvonu nesutrukdė net lengvai nulijęs lietutis. Pasižiūrėti į skraidantį jaunimą atvyko Lietuvos akrobatikos patriarchas Vladas DRUPAS, kurio nedrįsčiau pavadinti veteranu vien dėl to, kad jis tebeskraido. Ir skraido ne su bet kuo, o būtent akrobatiniu lėktuvu.

Rita Eriksonienė kalbina 91 metų pilotą akrobatą Vladą Drupą, kurio ir mintis šviesi, ir energija jaunatviška.

 Rita Eriksonienė: Mielas Vladai, ar jau pradėjote skraidymų sezoną? Skaityti toliau

Pirmosios akrobatinio skraidymo stovyklos treneris užsimena apie Red Bull oro lenktynes (video) (0)

„Lithuanian Planespotters“ nuotr.

Birželio 5 d. Kauno aeroklube buvo sėkminga pirmosios akrobatinio skraidymo stovyklos treniruočių diena. Atidarymo ceremoniją pradėjo aeroklubo direktorius Algimantas Žentelis. Sportininkus sveikino Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos prezidentas Vytautas Galvonas, Seimo narys Rytas Kupčinskas, Lietuvos aeroklubo prezidentas Jonas Mažintas bei Kauno Dariaus ir Girėno aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas. Visi dalyviai tylos minute pagerbė šiame oro uoste žuvusius lakūnus. Skaityti toliau

Stepono Dariaus ir Stasio Girėno aerodromas laukia stovyklautojų (0)

Algimantas Žentelis | organizatorių nuotr.

Birželio 5–13 dienomis į Kauno aeroklube rengiamą pirmąją stovyklą suvažiuos visos Lietuvos akrobatinio skraidymo meistrai. Stovyklos idėja nėra visiškai nauja. Ji organizuojama po kelių dešimtmečių pertraukos. Ta proga Rita Eriksonienė kalbina šio aeroklubo direktorių ir stovyklos vadovą, lakūną instruktorių Algimantą Žentelį.

Rita Eriksonienė: Algimantai, kodėl akrobatinio skraidymo stovyklai organizuoti buvo pasirinktas Kauno aeroklubas?

Algimantas Žentelis: Manau, lemiamos priežastys mūsų bazėje organizuoti akrobatinio skraidymo stovyklą buvo kelios. Viena iš jų, kad nuo pat pradžių palaikėme stovyklos idėją ir pasiūlėme treniruotėms Skaityti toliau

Kaune pirmą kartą vyks akrobatinio skraidymo sporto stovykla (0)

V.Galvono antžeminis pasirengimas skrydžiui | asmen. nuotr.

Birželio 5–13 dienomis Kaune, pirmą kartą vyksiančioje akrobatinio skraidymo sporto stovykloje, lėktuvais skraidys ir šios stovyklos iniciatorius Vytautas Galvonas. Rita Eriksonienė kalbina finansų viceministrą V.Galvoną, Akrobatinio skraidymo federacijos prezidentą.

Rita Eriksonienė: Vytautai, ar nebus sudėtinga aklimatizuotis keičiant ministerišką kabineto krėslą į lėktuvo?

Vytautas Galvonas: Tos akimirkos aš laukiu jau keleri metai. Turiu piloto licenciją, kurios kvalifikacinių įrašų atnaujinimas pernelyg užsitęsė dėl mano asmeninės darbų gausos. Jaunystės nostalgiją primenančios stovyklos laukiu ne aš vienas. Daugiau kaip pusė lakūnų akrobatų, Skaityti toliau

VGTU aviacijos institutas pirmasis ir vienintelis Lietuvoje nuo rudens ruoš avionikos inžinierius (0)

vgtu.lt nuotr.

Vystantis aviacinei technikai ir augant susidomėjimui kosmoso technologijomis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Antano Gustaičio aviacijos institutas pirmasis ir vienintelis Lietuvoje nuo rudens ruoš avionikos inžinierius. Šią studijų programą baigę inžinieriai galės projektuoti ir eksploatuoti orlaivių valdymo ir techninės priežiūros sistemas bei užsiimti bepiločių lėktuvų ar kosminių palydovų kūrimu.

Apie 90 proc. sutrikimų aviacijoje įvyksta dėl žmogiškojo faktoriaus kaltės, mat orlaivių valdymo sistemų gedimo tikimybė nuolat mažėja dėl tobulėjančių modernių skaitmeninių avionikos sistemų taikymo. Vystantis technikai, aviacijos inžinierių uždaviniai tampa dar Skaityti toliau

Pilotai akrobatai pradėjo skrydžius nuo saugos seminaro (0)

Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos nuotr.

Balandžio 26 d. giedrame danguje virš Kyviškių aerodromo (Vilniaus r.) paukštelių čirenimą slopino sportinių lėktuvų variklių gausmas. Čia susirinko visos Lietuvos pilotai akrobatai (per 30 žmonių) į skrydžių saugos seminarą.

Gerai įdienojus vienas po kito kilo lėktuvai „Jak-52“, Jak-55” ir „Ekstra 300 L“. Skrydžių saugos subtilybės buvo narstomos daugiau praktiškai – ore. Tiesa, pats žodis seminaras neišvengiamai verčia sėsti į mokyklinį suolą ir peržiūrėti teorinę dalyko situaciją. Būtent Jurgis Kairys, visame pasaulyje žinomas kaip stipriausias akrobatikos meistras, skraidantis be apribojimų, privertė suklusti pilotus ir stabtelėti mintimis prie atitinkamų Skaityti toliau

Kauno aeroklubo lakūnai aptarė nuveiktus darbus ir pradėjo naują sezoną (video) (0)

„Kauno aeroklubas“ nuotr.

Kovo 22 d. Lietuvos aviacijos muziejuje įvyko Kauno aeroklubo ataskaitinis susirinkimas, kuriame dalyvavo klubo nariai ir kiti aktyvūs bei aviacijos sentimentus puoselėjantys žmonės.

Buvo patvirtinta pernykštės sudėties Taryba, kurios pirmininkas Antanas Marčiukaitis yra vienas iš aktyviausių akrobatinio skraidymo trenerių ir lėktuvų inžinierių Lietuvoje. Jis išreiškė nuomonę, kad nuo pat gyvavimo pradžios Kauno aeroklubo įsteigimo tikslas buvo plėtoti būtent akrobatinius skrydžius. Skaityti toliau

Lietuvos aeroklubo prezidentu perrinktas Jonas Mažintas (0)

Jonas Mažintas | LAK nuotr.

Kovo 15 d. Birštono kurhauze įvyko Lietuvos aeroklubo (LAK), jungiančio visų skraidymo aviacijos sričių mėgėjus, ataskaitinė rinkiminė konferencija.

Konferencijos dalyvius sveikino Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas. Jis sakė, kad šiuo politinių batalijų periodu aviacija esanti ypač svarbi, nes „kas valdo orą, tas valdo ir mūšį“.

Europarlamentaras bei kandidatas į prezidentus Zigmantas Balčytis pasidžiaugė matydamas tiek daug susirinkusių vienoje vietoje drąsių žmonių. Skaityti toliau

V. Galvonas išrinktas Akrobatinio skraidymo federacijos prezidentu (1)

Vytautas Galvonas | LASF nuotr.

Kovo 1 d. Vilniuje į bendrovės „Ogmios pulso“ konferencijų salę rinkosi šalies dangaus elitas – lakūnai akrobatai. Čia vykusioje Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos (LASF) ataskaitų ir rinkimų konferencijoje kalbėjo komitetų atsakingieji asmenys drauge su ketvirtąją darbo kadenciją baigusiuoju prezidentu Arminu Murausku. Jam padėkos raštą už garbingai vykdytas pareigas įteikė Lietuvos aeroklubo prezidentas Jonas Mažintas, konferencijoje dalyvavęs garbės svečio teisėmis.

Buvo pasveikintas ir naujasis, vienbalsiai išrinktas bei patvirtintas LASF prezidentas Vytautas Galvonas. Jis savo rinkimų programoje pateikė gera žadančių projektų Skaityti toliau

„Mokslo sriuba“: naujausios aviacijos galimybės (video) (1)

Mokslo sriuba 32-3_AviacijaSenovės Indijos Vedose yra aprašomi skraidantys vežimai vimanai. Iš pasakų žinome apie skraidančias raganas ir stebuklingus kilimus. Nuostabus laisvės troškimas, pakilti į dangų, žmones žadina tūkstančius metų.

„Pirmasis žmonių skrydis karšto oro balionu įvyko 1783 metais Prancūzijoje. Daugiau nei po šimto metų amerikiečiai broliai Raitai sukonstravo pirmąjį pasaulyje pilotuojamą lėktuvą su vidaus degimo varikliu. Įdomu, kas aviacijos pasaulyje vyksta šiandien? Ką inžinieriai, mokslininkai kuria savo laboratorijose?“ – klausia „Mokslo sriubos“ savanoriai. Skaityti toliau

Lietuvos Oro linijos švenčia 75-erių metų sukaktį (nuotraukos) (0)

Lietuvos Oro linijų nuotr.

Spalio 25 d., Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerouoste vyks renginys skirtas paminėti Lietuvos Oro linijų 75-mečio jubiliejų maršrutu Kaunas–Palanga–Kaunas. Aviacijos istorikai supažindins su svarbiausiais įvykiais bei įdomiausiais faktais, nutikusiais LOL veiklos istorijoje.

Šį rudenį minime pirmųjų Lietuvos Oro linijų (LOL) solidų jubiliejų. Lygiai prieš 75 metus Lietuvos valstybė, remiama visuomenės, įsteigė LOL bei įsigijo du pirmuosius lėktuvus aprūpintus tuo metu pažangiausiomis technologijomis. Skaityti toliau

Iškilmingai paminėtas Nidos sklandymo mokyklos 80-metis (nuotraukos) (0)

Prieškario aviatorių nuor.

Pasaulio ir Europos akrobatinio skraidymo čempiono Jurgio Kairio pasirodymu virš Nidos prieplaukos buvo paminėtas Nidos sklandymo mokyklos 80-metis.

Šių metų rugpjūčio 9–11 dienomis, įvairiais renginiais buvo pagerbta unikalios mokyklos, kurioje pasiekti tuometiniai Lietuvos rekordai, atmintis.

„Šešias vasaras veikusi mokykla yra svarbi Neringos ir visos Kuršių nerijos istorijos dalis. Skaityti toliau