Kaip tinkamai svajoti (1)

Svajonės | efoto.lt, Viktoro Morozovo nuotr.

Svajonės | efoto.lt, V.Morozovo nuotr.

Psichologai tvirtina, kad savo troškimų dažnai nepavyksta pasiekti visai ne todėl, kad jie neįgyvendinami. Daugelis paprasčiausiai nemoka… svajoti.

Pasak anglų psichoterapeuto Džono Kolinso, ilgai galvodamas, kad tuoj pargriūsi, būtinai parkrisi: „Teigiamų lūkesčių energija kur kas naudingesnė už neigiamą nenaudingo jaudulio užtaisą.“

Taigi pradėkime būtent nuo teigiamų lūkesčių. Daug lemia jau žodinė troškimų išraiška. Venkite žodelio „ne“. Nesakykite: „Noriu, kad mano šeimoje niekas nesirgtų.“ Sakykite: „Noriu, kad mano šeimoje visi būtų sveiki.“ Venkite miglotų formuluočių, tokių kaip: „Tegul man viskas gerai sekasi.“ Būkite konkretesni – nusakykite tiksliai, kokios sėkmės trokštate: darbe, namuose, šeimos, o gal asmeniniame gyvenime.

Svarbiausia pačiam tikėti, kad troškimas gali išsipildyti. Tiems, kurie abejoja savo tikslo realumu, naudinga pasinaudoti savitaiga. Kartokite sau: „Yra visos sąlygos tam, kad svajonė išsipildytų“, „Esu to vertas“, „Man pavyks“. Nusistatykite ir savo troškimų išsipildymo laiką – jis turi būti realus.

Aiškiai suvokę, ką trokštate savo gyvenime pakeisti, svajones išreikškite atitinkamu simboliu – fi gūrėle ar paveikslėliu. Trokštamas daiktas visada krinta į akis, siekis įgyvendinti jį realiame gyvenime sustiprėja.

Aišku, naivu tikėtis, kad svajonės gali išsipildyti savaime. Pasiekti troškimų išsipildymo lengviau, savo pastangas suskaidžius į tris etapus.

Pirmas: žingsnis po žingsnio. Nereikalaukime iš savęs pernelyg daug – būtent dėl to dažnai griūva geriausi ketinimai. Iškėlę dešimt tikslų, veikiausiai nepasieksime nė vieno. Pakaks, jei trims artimiausiems mėnesiams parinksite tris svarbiausias kryptis, į kurias rimtai sutelksite savo jėgas. Kasdien ženkite bent po mažą žingsnelį sėkmės link.

Antras: rinkimės, kas svarbiausia. Jūsų pastangas gali nepastebimai užgožti kasdienė rutina. Pagalvokite, kaip to išvengti. Naudinga būtų dienos pradžioje sudaryti sąrašą darbų, kuriuos būtina atlikti šiandien, ir griežtai šio grafi ko laikytis.

Trečias: išsivaduokime nuo to, kas nereikalinga. Savo jėgas vertinkite objektyviai. Savo pareigų neužverskite ant kitų žmonių pečių ir neatidėliokite to, ką galite atlikti dabar. Tačiau neleiskite, kad smulkūs rūpesčiai užgožtų svarbiausią tikslą.

Kategorijos: Psichologija, Visi įrašai | Žymos: , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Reklama

Init


 

Dusodininkai

 

ethnic art.lt
Baltų šalelė